Общите условия на продуктовата логистична верига в склада на МЕТРИКА ООД (Наричани по-нататък “Общите условия”) уреждат механизмите и процедурите за приемане и съхранение на стоки в склада на МЕТРИКА ООД (Наричано по-нататък “МЕТРИКА”), условията за съхранение, подготовка на стоките за доставка и предаването им на куриер и / или получател, както и съпътстващите процедури във връзка с приемането на продуктите, върнати от крайните получатели.
Общите условия се прилагат по отношение на всички потребители на услуги, предоставяни от МЕТРИКА (наричани поотделно по-нататък “Бенефициент” и, събирателно “Бенефициенти”), и допълват сключения договор за услуги, към който същите представляват неразделна част. В случай на несъответствие между разпоредбите на договора и Общите условия, Договора има предимство. Разпоредбите на Общите условия са приложими за всички доставки и дейности, извършвани в складовете на МЕТРИКА, находящи се в България, гр. Божурище, Община Божурище, София област, ул. „Симеон Петров“ №19, както и за всеки друг склад или логистична платформа, която Mетрика ще експлоатира или развива в бъдеще, което ще бъда надлежно съобщено на бенефициентите
С цел подобряване на услугите и процесите, извършвани в склада, МЕТРИКА си запазва правото едностранно да променя Общите условия, когато сметне за необходимо, като новите условия ще влизат в сила 10 дни, считано от датата на публикуването им на сайта на МЕТРИКА https://metrica.bg/.
1. Въвеждане на продуктите в склада. Приемане и получаване
1.1 МЕТРИКА предоставя на разположение на бенефициентите софтуерно приложение за интегрирано управление на запаси и поръчка на продукти в склада на МЕТРИКА (наричано по-нататък “MHM приложение”). MHM Приложението предоставя информация за продуктите в склада, тяхното състояние, поръчките, подадени от бенефициента, както и статуса на тяхното изпълнение. Освен това, MHM приложението осигурява възможността да се променят и спират поръчките на Бенефициента преди обработката
1.2 Процедурата за приемане и получаване на продуктите, описана по-долу, се прилага както за продукти, първоначално въведени в склада на МЕТРИКА, така и за тези, които се връщат в склада поради връщането им от крайните получатели, в резултат на изпълнена от МЕТРИКА доставка по нареждане / поръчка на Бенефициента.
1.3 МЕТРИКА се съгласява да приема и съхранява в склада си само продукти, разрешени от закона, при условие, че обработката и съхранението им не изисква притежаването на специални разрешителни. Категориите продукти, приемани за съхранение на територията на склада на МЕТРИКА, се определят с Анекс 1 към договора за услуги, сключен между МЕТРИКА и Бенефициентите.
1.4 Бенефициентът ще уведомява за всяка доставка на продукти до склада на МЕТРИКА своевременно, като посочва, доколкото е възможно следните елементи: (предполагаемата) дата и час за доставка, опаковъчен лист, количество и вид на продуктите, специалните инструкции за приемането, получаването и съхраняването им. Въпреки гореизложеното, продуктите, изпратени от МЕТРИКА до краен потребител и върнати от последния, се приемат в склада без да се изисква предварително уведомяване за тяхното пристигане.
1.5 Получаването на стоки се извършва в съответствие с постигнатите уговорки, в часовете на работното време на склада на МЕТРИКА, през деня, от понеделник до петък от 9.00 до 17.00 часа, с изключение на празнични дни. Получаването на стоките се извършва по реда на пристигане на превозвачите, с изключение на случаите, когато се вземат под внимание следните обстоятелства: дали превозът е нотифициран, дали товарът може да бъде разтоварен на рампата или вътре в склада, дали е налице приоритетен превоз в списъка на чакащите (например поемането на пратки от куриери се счита за приоритетен превоз). МЕТРИКА ще определи изрично последователността и реда на дейностите по товарене / разтоварване, като ще има право да откаже товарене или разтоварване на товар, ако не може да се гарантира запазване целостта на продуктите, които се обработват.
1.6 Не по-късно от момента на доставката на продуктите в склада на МЕТРИКА, Бенефициентът ще посочи в MHM приложението всички продукти, които следва да бъдат доставени, като попълва всички задължителни и надлежно маркирани полета, като например, но не само: идентификатор на уникален продукт ( наричано по-долу “код на продукта”), име и баркод. При описването на продуктите Бенефициентът трябва да вземе под внимание всички техни характеристики (например цвят, големина, форма) и да постави продуктов код на всеки обект, който се различава от останалите най-малко с една характеристика. В случай на бързо развалящи се продукти, Бенефициентът трябва да поиска обработката им до датата на изтичането на срока на годност чрез тяхното точно идентифициране на ниво продуктов код. МЕТРИКА ще положи необходимите грижи, за да се вмести в рамките на срока на годност възможно най-точно и ще се опита да достави поръчаните продукти възможно най-близо до техния срок на годност минус периода на предупреждение за изтичане на срока за годност.
1.7 Доколкото това е възможно, продуктите, доставени в склада МЕТРИКА, се идентифицират и на техните опаковки трябва да бъде изписана с отделен бар код, четлива и уникална информация за основните характеристики на посочения продукт. Доставчикът не носи отговорност за неправилното идентифициране на продукт, дължащо се на несъответствие между баркод и продукт. Ако баркодът не съществува или не е четлив, МЕТРИКА определя вътрешен бар код и поставя етикет с този код на всеки продукт. МЕТРИКА ще се опита да постави етикета по начин, който да не се отрази негативно на продукта в естетическо и функционално отношение, без да предоставя гаранция в това отношение. Последващата идентификация на продукта, включително в поръчките от страна на Бенефициента, се извършва на база на определения от МЕТРИКА баркод, поставеният етикет остава прикрепен към продукта, дори в случаите, когато продукта се връща в склада в резултат на осъществено право на връщане от краен клиент.
1.8 Приемането на продуктите от МЕТРИКА от куриер / превозвач се извършва във всички случаи при условията на допълнителна количествена и качествена проверка на продукта.
1.9 След приемане на продуктите от куриер / превозвач, МЕТРИКА пристъпва към тяхната инвентаризация и вписване в MHM приложението, което съставлява първична разписка за количеството и качеството на получените продукти. Бенефициентът разбира и се съгласява, че продуктите, които ще бъдат приети и инвентаризирани, са само онези, които съществуват в MHM приложението, предварително посочени от бенефициента по реда на ал. 1.6. Сроковете за получаване и инвентаризация са различни в зависимост от начина на идентификация и записите върху етикетите на продуктите.
1.10 Метрика ООД не гарантира какъвто и да било капацитет на обработка на продуктите, които нито са разделени по отношение на SKU, нито са етикетирани с четливи баркодове. След получаване и инвентаризация, Бенефициентът се съгласява продуктите да бъдат подложени на кратка проверка от служители на МЕТРИКА със средна квалификация и умения, извършена единствено въз основа на записите, съществуващи върху опаковката, без отваряне на пакета/продукта. По този начин, МЕТРИКА не поема отговорност за съответствието на продуктите или липсата на производствени или други дефекти, които продуктите могат да имат. При получаване, МЕТРИКА може да сигнализира за някои недостатъци в опаковката на продукта или други производствени дефекти, които открие въз основа на външен оглед.
1.11 В отделни случаи, по изрично искане на бенефициента, МЕТРИКА може да извършва срещу заплащане, съгласно действащата тарифа, услуги по предоставяне на по-подробни количествени и качествени проверки и справки за продуктите, съгласно изрични инструкции на Бенефициента, както когато продуктите са първоначално приети, така и впоследствие, след инвентаризация и заприходяване MHM приложението. Ако се иска проверка на продукта при тяхното поемане от куриер / превозвач, доставката трябва да бъде насрочена от Mетрика и Бенефициента най-малко 3 дни предварително, а Бенефициентът трябва да представи необходимите инструкции на превозвача.
1.12 Продуктите, които не могат да бъдат идентифицирани от МЕТРИКА, или защото те не са определени от Бенефициента в MHM приложението, или защото записите на етикета / опаковката не позволяват идентифицирането им, ще бъдат поставени в определено място, с по-висока степен на сигурност, на фолиран палет, като Бенефициентът е длъжен да плати цената за това специално съхранение, съгласно общите тарифи на МЕТРИКА. По отношение на тези продукти, след изясняване на всички въпроси по отношение на получаването и инвентаризирането им, няма да се гарантира възможност за получаване
1.13 В края на всеки ден, МЕТРИКА ще изпраща на посочения от Бенефициента имейл адрес за кореспонденция, електронен документ относно заведените наличности, което показва тяхното количество, както и информация за всички документи, придружаващи продуктите.
2. Складиране
2.1 В склада на МЕТРИКА могат да бъдат съхранявани само продукти, за които не е необходимо да се получи или да се притежава специални разрешителни за съхранение от компетентните органи, продукти от категориите, определени от МЕТРИКА и бенефициента в Анекс №1 към договора за услуга. Забранява се на Бенефициента да изпраща към склада на МЕТРИКА продукти, различни от тези, определени от страните по Договора и по-специално медицински/лекарствени изделия и наркотични вещества, забранени за разпространение или съхранение или със специален режим на разпространение и съхранение химикали, реактивни или запалими вещества, оръжие, взривни вещества и боеприпаси.
2.2 Продуктите / стоките се съхраняват на европалети или стелаж. Не се предлагат специални условия на съхранение по отношение на температура и влажност, съхранението се извършва при температура на околната среда.
2.3 За периода на съхранение, Бенефициентът остава собственик на съхраняваните продукти / стоки, МЕТРИКА е обикновен приемател.
2.4. Бенефициентът се задължава да следи запасите от продукти в склада за целите на правилното управление на продуктите с ограничен срок на годност. Бенефициентът е длъжен незабавно да се разпореди относно продукти с оставащ срок на годност не повече от 1 месец. В случай, че Бенефициентът не се разпореди относно тези продукти, МЕТРИКА ще се счита изрично упълномощена от Бенефициента да унищожи тези стоки в съответствие с вътрешните си процедури, без да има нужда от допълнителна разрешение или потвърждение от Бенефициента. Ако даден продукт има срок на годност, по-рано от текущата дата плюс времето, необходимо за унищожаване на стоките, както е определено от страните, и Бенефициентът не разпореди извеждането на такива стоки, МЕТРИКА ще се счита изрично упълномощено от Бенефициента да унищожи тези стоки, в съответствие с вътрешните си процедури, без да има нужда от допълнителна информация от Бенефициента. Във всички случаи, разходите за унищожаване, се поемат от Бенефициента.
3. Изваждане от склад. Подготовка за доставка и доставка на продукти.
3.1 Изваждането на стоки от склад се извършва само в резултат на поръчки, подадени от Бенефициента към Mетрика в МHМ Приложението. По този начин, всяко изпращане трябва да има кореспондент в MHM приложението и всеки поръчан продукт трябва да има кореспондент в MHM приложението.
3.2 Бенефициентът трябва да осигури всяка поръчка, изпратена към МЕТРИКА, да съдържа всички необходими за изпълнението й данни, като например, но не само: точното идентифициране на стоките, предмет на доставка, самоличността на куриера, отговорен за поемане на стоките, датата, на която стоките се поемат (при спазване на договорните сроковете, договорени с МЕТРИКА и работното време на склада на МЕТРИКА). Разбираемо е, че MЕТРИКА има възможността и задължението да провери тези данни, само до степента, до която те са абсолютно необходими, за да се подготвят стоките за доставка, поради което МЕТРИКА е освободено от отговорност за изпълнението на поръчка въз основа на погрешни или непълни данни.
3.3 MЕТРИКА ще обработва поръчките, получени в рамките на сроковете, определени в рамките на договора заедно с Бенефициента.
3.4 Поръчките, подготвени за доставка ще бъдат предадени на куриера / превозвача, посочени в поръчката, като предаването/приемането се удостоверява от поставянето на техния подпис върху документа за доставка ( товарителница).
3.5 По време на изпълнението на поръчка, считано от получаването й до предаването на куриер / превозвач, MЕТРИКА ще сигнализира в MHM приложението и / или от потока от данни, чрез подходящи статуси, всички етапи на изпълнение на поръчката.
3.6 Бенефициентът може да измени или прекрати вече изпратени към МЕТРИКА поръчки преди началото на тяхната обработка, чрез изпращане на обратна/насрещна поръчка. След като поръчката е влязла в обработка до нейното завършване чрез предаване на куриера, всяко изменение или отмяна на поръчка може да се направи от Бенефициента само срещу заплащане, съгласно тарифите, прилагани от MЕТРИКА, ако такава възможност е изрично предоставена на Бенефициент по силата на договора.